Boeing 787 Dreamliner
Sponzorované odkazy:
V roce 2009 prvně vzlétl k nebi Boeing 787 Dreamliner. Jednalo se o jeho první plánovaný let. Pojďme se společně s tímto letadlem seznámit.
Testovací let
Možná se to bude zdát jako hororový scénář, ale připravené letadlo
Boeing 787 Dreamliner byl připravený na odletové dráze, prvně vzlétnout
k nebi. Téměř nikdo z inženýrů Boeingu a přihlížejících neměl ze
vzletu obavy, jelikož za posledních 40 let s v Boxingu při testovacích
letech nestala žádná nehoda. Jenže! V okolí Seattlu onen významný den
pršelo. Letoun 787 Dreamliner měl přitom vzlétnout pouze na suché dráze a
za velice přijatelných a příznivých podmínek.
Zpočátku byl předpokládán pětihodinový let, který měl sloužit hlavně
technikům, jenž by letadlo důkladně prověřili, vyzkoušeli všechny funkce
a vystavili ho mnohem větší zátěži než za normálního provozu. I za
těchto podmínek se letounu podařilo vzlétnout. Ovšem let probíhal
o hodinu méně.
Boeing 7E7
Původně se tento Boeing měl jmenovat Boeing 7E7. Tento název měl hlavně nalákat kupce tím, že je stroj efektivní a navíc ušetří miliony dolarů. Nakonec se ale pokračuje v číselném řadovém označení – tedy 787. Letadlo bylo konstruováno tak, aby ušetřilo až 30% nákladů na údržbu (ve srovnání s podobnými letadly). Navíc by měl být Boeing 787 mnohem více efektivnější při spotřebě paliva.
Efektivita a komfort
Zatímco předchozí model Boeing 777 byl vyroben hlavně z hliníkových
částí, nový typ letounu Boeing 787 Dreamliner je vyroben z kovu pouze
z 12 % celkové váhy a zbylá procenta představují speciální materiál.
Jedná se hlavně o navíjený kompozitní materiál, který tvoří karbidová
vlákna jenž jsou schopna vyztužovat plast. I když je to k nevíře, tento
typ letounu se stává s mnohem méně částí než jeho podobné stroje.
Boeing je o 18 000 kg lehčí než podobně velká komerční letadla. Díky
snížení hmotnosti a změně aerodynamiky křídel se snížila spotřeba
paliva i emise o 20 %, a že to není zrovna málo.
Co je na letounu komfortnější pro cestující? Větší okna a také více
nalakovaná kabina, která umožňuje zvýšit vlhkost vzduchu.
Výroba letounu
Víte, kde se takový letoun vyrábí? Nevyrábí se pouze u Seattlu, kde se
nachází hlavní závod Boxingu, ale další jeho části se vyráběly např.
v závodech Alenia v Itálii, ve Švédsku a dokonce i v Japonsku.
Boeing 787 Dreamliner je středně velké dvoumotorové proudové letadlo. Do
takového letounu se vejde až 330 pasažérů, ovšem záleží na typu
letadla a konfiguraci sedadel.
Pokud právě vy, plánujete let tímto letounem, zajisté nebudete
zklamáni.
Článek Boeing 787 Dreamliner byl publikován 29. listopadu 2010 v 11.00 v rubrice Letadla. Autorem článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Boeing 767 27.01.2011 00.00
- Boeing 777 06.02.2011 00.00
- Boeing 737 – seznamte se 19.01.2011 11.30
- Boeing 747 – seznamte se 10.12.2010 13.00
- Boeing DC-8 a 9 neboli McDonnell Douglas 23.01.2011 00.00
Top 10
- Nakupování na letišti – naučte se poznat výhodné nákupy
- Přílety a odlety na letiště Praha Ruzyně
- Aerospatiale/Aeritalia – Alenia neboli ATR 42/72
- Levné letenky do celé Evropy
- Odbavení na letišti aneb odbavení a bezpečnostní kontrola
- LOT Polish Airlines
- 4 tipy, kam odletět na Vánoce
- Invia, cesta k letenkám do světa
- Letenky na Bora Bora aneb cesta do ráje
- Wizzair a levné letenky
Tagy
Zavazadla odbavení společnost pojištění letiště letenky odlety přílety dovolená létání letadla
Doporučujeme
Máte strach z létání? Cestujte v tuzemsku, Česko a Slovensko vám nabízí mnoho cestovatelských zážitků, které se zahraničí minimálně vyrovnají. Náš tip: ubytování Lipno. Budete zaručeně spokojen.