Boeing 737 – seznamte se
Sponzorované odkazy:
Ačkoliv jeho kariéru narušilo několik nehod, Boeing 737 dnes můžeme považovat a hodnotit jako další úspěšný stroj.
Výroba letounů
Vývoj tohoto proslulého proudového dopravního letounu pro krátké tratě začal již v roce 1964. Následující rok 1965 připsala Lufthansa výrobu dalších jednadvaceti letounů. Ve výrobě bylo ušetřeno mnoho času a peněz díky použití stejné konstrukce trupu jako u mnohem větších Boeingů 702 a 727. První zkušební kus vzlétl 9. dubna v roce 1967. I když se to zdá téměř nemožné, prodej tohoto modelu byl velice nezajímavý. Teprve rok 1978 se stal zlomovým a na trhu přišlo více jak 145 objednávek. Proč tak najednou? Boeing obdržel dvě jednorázové objednávky od British Airways a od Lufthansy. Americká vláda zrušila nařízení, které bránilo malým, ale zato velice efektivním aerolinkám, aby si jakkoliv konkurovaly na tratích. Jednalo se převážně o regionální aerolinky. Proto regionální operátoři zakoupili modely Boeingu 737 ke zrychlení expanze. Na základě toho se tři z nich stali největšími zákazníky. Jednalo se o USAir, Southwest a Frontier.
Varianty letounu
Mezi hlavní varianty letounu patří 737–100, dále 737–200, do které se vejde 124 cestujících. Následuje model 737–300, ve kterém byly k výrobě použity nové motory. Tento model je považován za druhou generaci s prodlouženou verzí. Varianta 737–400 je vlastně prodloužená verze modelu 300, do letounu se vejde 168 cestujících. Naopak 737–500 je zkrácená verze 300 a celkem se do letounu vejde 132 cestujících. Třetí generace letounu je model 737–600. 737–700 je prodloužená verze 600 a celkem se do letounu vejde 149 cestujících. A jako poslední model byl zkonstruován model 737–800, kam se vejde již 189 cestujících.
Fenomenální úspěch dosáhl až model 737–200, který dále pokračoval ve výrobě modelů 300, 400, 500 a 600. Pokročilý model letounu se stal velice oblíbeným hlavně pro zákazníky z „třetího světa“. Letecké dopravní společnosti na Středním a Dálným východě, také v Africe a Latinské Americe se brzy staly členy rodiny operátorů vybavených právě těmito letouny. Pokročilý model Boeing 737 vypadal ideálně, jelikož měl 130 míst.
Rozpoznávací znaky
Boeing 737 je dolnoplošný letoun se šikmým křídlem, má dva proudové
motory s dlouhými úzkými motorovými gondolami pod křídly. Letoun má
poměrně krátký, ale tlustý trup.
Posádka letounu 737–400 je tříčlená. Dosahuje maximální rychlosti
925 km/h. Maximální letová hladina činí 11 900 m, maximální dolet
4265 km.
Rozpětí křídel je 28,35 m, délka letounu 30,50 m a výška 11,30 m.
Celková hmotnost Boeing 737–400 činí 52 390 kg.
Článek Boeing 737 – seznamte se byl publikován 19. ledna 2011 v 11.30 v rubrice Letadla. Autorem článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Nadzvukové letadlo – Concorde 08.12.2010 00.00
- Nejrychlejší letadlo světa – co takhle se proletět? 03.09.2012 23.00
- Jak přečkat zdlouhavé čekání na letišti? 27.05.2013 12.00
- Je létaní letadlem bezpečné? 15.04.2012 11.00
- Cessna CJ4 28.11.2010 12.15
Top 10
- Přílety a odlety na letiště Praha Ruzyně
- Nakupování na letišti – naučte se poznat výhodné nákupy
- Odbavení na letišti aneb odbavení a bezpečnostní kontrola
- Airbus A330
- Boeing 787 Dreamliner
- Letenky na Bora Bora aneb cesta do ráje
- Ultralehká letadla v kostce
- 3 tipy, kam zaletět v lednu - hurá za teplem!
- 4 tipy, kam odletět na Vánoce
- Invia, cesta k letenkám do světa
Tagy
Zavazadla odbavení společnost pojištění letiště letenky odlety přílety dovolená létání letadla
Doporučujeme
Máte strach z létání? Cestujte v tuzemsku, Česko a Slovensko vám nabízí mnoho cestovatelských zážitků, které se zahraničí minimálně vyrovnají. Náš tip: ubytování Lipno. Budete zaručeně spokojen.