Boeing 767
Sponzorované odkazy:
Letouny Boeing 767 mají překlenout mezeru mezi Boeingem 757 a 777. Pojďme se společně s tímto typem letounu seznámit.
Hlavní varianty
„Rodina“ zahrnuje celkem tři modely pro cestující 757–200ER,
767–300ER a 767–400ER a nákladní letoun, který je postaven na trupu
767–300ER. Nákladní letoun je odvozen z populárního modelu
767–300ER – prodloužený dolet dopravního dvoumotorového proudového
letounu. Všechny prvky co se týče elektroniky, pohonu a aerodynamiky, (které
byly vyvinuty pro civilní verzi 767), jsou včleněny i do uvedeného
nákladního letounu. Co se designu týče, poskytuje tento letoun vynikající
až téměř špičkové operační vlastnosti.
Boeing 767–200 byl první vyráběnou verzí letounů, následoval Boeing
767–200ER, tedy varianta s prodlouženým doletem. Dále Boeing 767–300 je
opět prodlouženou verzí letounu, následovala nákladní verze 767–300F.
Tato verze začala výrobu v lednu v roce 1993 na základě objednávky UPS.
Má zesílená křídla, podvozek a podlahu. Na levé straně tohoto letadla se
nachází nákladní vrata o rozměrech 2,67 × 3,40 m. A jako poslední
z řady je Boeing 767–400 – vylepšená verze s pokročilou elektronikou,
prodlouženým doletem až 13 000 km. Má zesílenou konstrukci křídel,
trupu a podvozek je převzatý z typu Boeing 777. Jedná se o tu
nejmodernější verzi letounů z této řady.
Specifikace 767–300ER
Do Boeingu 767–300ER se vejde dvou až tříčlenná posádka. Letoun je
poháněn na dva proudové motory General Eletric CF6–80C2B. Celková váha
motorů je 21 800 kg. Tento typ letadla dosáhne maximální rychlosti
965 km/h. Maximální letová hladina je přes 10 700 m a maximální dolet
činí téměř 11 400 km.
Co se týče velikosti letounu 767–300ER, celková délka je cca 55 m,
výška cca 16 m, rozpětí křídel cca 47,50 m a naložený letoun váží
přibližně 176 000 kg. Kolik že se vejde do letounu cestujících? Místo
je zde pro 242 lidí.
Rozpoznávací znaky
Jedná se o dolnoplošník se šikmým křídlem, který je poměrně široký v sekci mezi motory a kořeny křídel. Pod křídly jsou umístěny dva proudové motory (viz. Specifikace 767–300ER). Letoun má nepatrně široký trup – tzv widebody. Na palubě letounu jsou dvě uličky mezi sedadly.
Komerční provozovatelé
Boeing 767 vlastní např. tyto letecké společnosti– Air Europe, JAL, Japan Asia, Skymark Airlines, Američan Airlines – vlastní přes 80 letounů, Delta Airlines s počtem více jak 95 letounů, Air China, Shanghai Airlines, British Airways s počtem 27 letounů, United Airlines s více jak 50 letouny, KLM, Air Canada, Canadian Airlines, Air France, Blair, City Bird, Britannia Sweden, Egyptair, South African, Air New Zealand a mnoho dalších.
Článek Boeing 767 byl publikován 27. ledna 2011 v 00.00 v rubrice Letadla. Autorem článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Boeing 777 06.02.2011 00.00
- Boeing 787 Dreamliner 29.11.2010 11.00
- Boeing 737 – seznamte se 19.01.2011 11.30
- Boeing 747 – seznamte se 10.12.2010 13.00
- Boeing DC-8 a 9 neboli McDonnell Douglas 23.01.2011 00.00
Top 10
- Aerospatiale/Aeritalia – Alenia neboli ATR 42/72
- Ultralehká letadla v kostce
- Letištní poplatky aneb daně a taxy
- 4 tipy, kam odletět na Vánoce
- Nakupování na letišti – naučte se poznat výhodné nákupy
- Boeing 787 Dreamliner
- Letenky na Bora Bora aneb cesta do ráje
- Invia, cesta k letenkám do světa
- 3 tipy, kam zaletět v lednu - hurá za teplem!
- Levné letenky do celé Evropy
Tagy
Zavazadla odbavení společnost pojištění letiště letenky odlety přílety dovolená létání letadla
Doporučujeme
Máte strach z létání? Cestujte v tuzemsku, Česko a Slovensko vám nabízí mnoho cestovatelských zážitků, které se zahraničí minimálně vyrovnají. Náš tip: ubytování Lipno. Budete zaručeně spokojen.