Boeing 777
Sponzorované odkazy:
Seznamte se s největším dvoumotorovým proudovým letounem na světě. Představme si Boeing 777.
První let
Je tomu teprve nedávno, kdy byl představen tento obří letoun Boeing 777
(9. dubna 1994). Letoun uskutečnil první let 12. června téhož roku.
Jedná se o první dopravní letadlo Boeingu se systémem „fly – by –
wire“ a je považován za odpověď na vpád evropského Airbusu na tradiční
trh Boeingu.
Stroj 777 přišel s možností výběru proudových motorů. Např. General
Eletric, Pratt and Whitney a nebo Rolls-Royce. Boeing 777 se stalo prvním
letadlem, které bylo navrženo na počítači jako 3D model.
Hlavní varianty Boeingu 777
Boeing 777 je vyráběn v několika verzích: 777–200, jedná se o první vyráběný model, do kterého se vejde 305 – 440 sedadel. Jako první zakoupila letouny společnost United Airlines. Následuje 777–200ER tedy varianta s prodlouženým doletem. Boeing 777–200LR je verze pro dlouhý dolet a navíc má vylepšené motory. Varianta 777–300 je prodloužená verze s vylepšenými motory. Letoun je schopen pojmout až 550 cestujících. Tento typ letounu je zdokonalen o manévrovací kamery pod přední částí trupu a na ocase. Pilotům tak pomáhají s manévrováním celého letadla. Model 777–300 jako první využila letecká společnost Cathay Pacifik. A jako poslední model je Boeing 777–300ER s prodlouženým doletem umožňuje přepravit cca 365 cestujících. Prvním uživatelem varianty 777–300ER se stala v roce 2001 společnost Air France.
Rozpoznávací znaky
Boeing 777 je dolnoplošník se šikmým křídlem, které se směrem ke konci zužuje. Má dva proudové motory pod křídly (General Electric GE.90–75B o hmotnosti cca 34 700 kg) a navíc má letoun poměrně široký trup.
Specifikaci Boeingu 777–300
Do letounu se vejde tříčlenná posádka a cca 386 cestujících (užitečné zatížení). Maximální rychlost činí 900 km/h, maximální letová hladina 13 200 m a maximální dolet je přesně 10 800 km. Celková hmotnost letounu je 299 375 kg a není se čemu divit. Vždyť délka letounu je téměř 64 m, rozpětí křídel cca 61 m a výška neuvěřitelných 18,50 m.
Katastrofy a nehody
I když Boeing 777 patří mezi nejbezpečnější typy letadel, bohužel
jeho historie nezůstala čistá bez žádných nehod a katastrof. Tento typ
letounu si do své historie zapsal „pouze“ šest záznamů katastrof.
Z toho čtyři nehody a dva únosy letadla. Pouze v jednom jediném případě
došlo k úmrtí jedné osoby (ne celé posádky letounu). Při doplňování
paliva do letounu uhořel technik, který svou nedbalostí způsobil
požár.
Rok 2008 zapsal tomuto letounu zatím snad nejzávažnější problém.
17. ledna 2008 letoun Boeing 777 společnosti British Airways vysadily cca
20 sekund před přistáním motory. Letadlo tvrdě dosedlo na runway a
nedošlo k žádnému vážnému zranění či úmrtí. Doufejme, že tyto
katastrofy nebudou v budoucnu nikterak narůstat.
Článek Boeing 777 byl publikován 6. února 2011 v 00.00 v rubrice Letadla. Autorem článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Boeing 767 27.01.2011 00.00
- Boeing 787 Dreamliner 29.11.2010 11.00
- Boeing 737 – seznamte se 19.01.2011 11.30
- Boeing 747 – seznamte se 10.12.2010 13.00
- Boeing DC-8 a 9 neboli McDonnell Douglas 23.01.2011 00.00
Top 10
- Aerospatiale/Aeritalia – Alenia neboli ATR 42/72
- Ultralehká letadla v kostce
- 4 tipy, kam odletět na Vánoce
- Letištní poplatky aneb daně a taxy
- Nakupování na letišti – naučte se poznat výhodné nákupy
- Boeing 787 Dreamliner
- Letenky na Bora Bora aneb cesta do ráje
- Invia, cesta k letenkám do světa
- 3 tipy, kam zaletět v lednu - hurá za teplem!
- Levné letenky do celé Evropy
Tagy
Zavazadla odbavení společnost pojištění letiště letenky odlety přílety dovolená létání letadla
Doporučujeme
Máte strach z létání? Cestujte v tuzemsku, Česko a Slovensko vám nabízí mnoho cestovatelských zážitků, které se zahraničí minimálně vyrovnají. Náš tip: ubytování Lipno. Budete zaručeně spokojen.